بهینه سازی سایت کلاه سیاه چه خصوصیت هایی دارد؟
آموزش سئو سایت کلاه سیاه یا این که Black Hat Seo به تکنیک , راهکار ها و روش هایی گفته می شود که از طریق های غیررسمی و مخرب سعی میکنند درجه تارنما ارتقا دهند . در بنا شده در سئو سایت کلاه سیاه , انگیزه بیشتر ارتقاء سکو در موتورهای کاوش است و هیچ تمرکزی برروی مخاطبان و یوزرها وبسایت نیست . اما خب اشخاص که در قضیه سئوکلاه سیاه , عمل مینمایند , هیچگاه از دستورعمل های رسمی گوگل تبعیت و پیروی نمیکنند و صرفا یک چیز را می ببیند : قرار گرفتن در ورقه نخستین گوگل در سریعترین زمان و به هر قیمتی .
چه مواقعی باصرفه سازی سایت کلاه سیاه را خطرناک می نماید ؟
در تحت تکنیک های متمایز برای گمراه کردن موتور های کاوش آمده است که شما باید از انجام آنها اجتناب فرمایید , همینطور در صورتیکه قصد دارید متخصصی را برای بهینه سازی وبسایت های خویش استخدام نمائید در نظر داشته باشید که از این دسته تکنیک ها به کارگیری نکند .
۱ - مخفی کاری
مخفی کاری یکی از طریق های دارای اسم و رسم سئوی سایت کلاه سیاه است . این فعالیت برای گمراه کردن موتور های کاوش با نمایش محتویات متمایز به آن ها و همینطور نمایش محتوای گوناگون به یوزرها است . در حقیقت میتوان این دسته تعریف کرد : ارائه یک صفحه از نوشته HTML به موتورهای کاوش در حالی که به یوزرها یک کاغذ از تصاویر و یا این که فلش نشان داده می شود .
موتورهای جستجو به ویژه گوگل از الگوریتم های جستجوی خویش برای یافتن چنین عمل هایی استفاده مینمایند و اگر کهاین این مورد تشخیص داده شود , چنین تارنما هایی مجازات میشوند که در فیض میتواند باعث به ممنوعیت بی نقص یا این که جریمه سنگین وزن وبسایت شما شود .
۲ - به کار گیری بیش تر از حد کلمات اصلی ( Keyword Stuffing )
استعمال بیش از حد عبارات حساس یکی از طریق های کهن برای دست یابی به جايگاه های فراتر موتور های کاوش است . دراین روش صرفا عبارات کلیدی مورد انگیزه قرار میگیرند . وقتی لغات اصلی سوای هیچ دسته انگیزه خاصی مورد انگیزه قرار بگیرند سبب گیج شدن و آزار یوزرها خواهد شد و بعضا یوزرها چه بسا تارنما شمارا ترک می نمایند .
ولی اکنون , الگوریتم های موتورهای کاوش کارآیی بیشتری پیدا کرده و متوجه می شوند که دکمه کلمه به مقدار مناسب بهینه شدهاست یا این که نه! درحالتی که کهاین موتور های کاوش متوجه فریب کاری وب سایت شوند , ممکن است جریمه ای برای تارنما شما بهدنبال داشته باشد .
مثال هایی از این دسته لغات کلیدی عبارتند از :
لیستی از شماره گوشی تلفن های بی قیمت
بلوک های نوشته شامل فهرست شهر ها و بخش ها که نشان میدهد تارنما شما قصد مرتبه بندی دارد .
تکرار غیر طبیعی لغت ها با اهمیت
به جای به کارگیری بیش تر از حد از کلمه ها دارای اهمیت , می توانید از لغات با اهمیت LSI یا این که عبارات اساسی Long Tail در محتوای خویش به کار گیری نمایید تا ارگانیک خیس و منحصر به فرد شوند .
۳ - ساخت صفحه ها دروازه ( Doorway Pages or Gateway Pages )
صفحات دروازه , صفحاتی هستند که با لغات حساس مالامال گردیده اند تا به موتور های کاوش نمایش داده شوند . این صفحه های مشتمل بر لغات حیاتی متعددی هستند که داده ها صحت را دربرگیرنده نمی شوند . آنها برای موتورهای کاوش پباده سازی گردیده اند و خیر برای استفاده کننده پایانی . استفاده کننده نهایی هیچ زمان این صفحه ها را نمی بیند چون آنها به صورت خودکار به برگه انگیزه سوقدهی میگردند . در سال ۲۰۱۵ , گوگل یک الگوریتم نو برای رویارویی با این موردها معرفی نمود .
سئو وب سایت کلاه سیاه چه تاثیری در بهینه سازی سایت داراست ؟
۴ - نوشته و لینک و پیوند های پنهان
نوشته یا این که پیوندهای نامرئی مشتمل بر هر متنی است که موتورهای جستجو گر میتوانند آنها را بخوانند اما یوزرها معمولی نمی توانند! نوشته پنهان میتواند دربرگیرنده متنی باشد که هم رنگ با بگراند تارنما شما باشد .
چگونه سئو وب سایت کلاه سیاه را گزارش کنیم ؟
برای مثال , تارنما شما دارنده نوشته سپید در بگراند سپید باشد . از این روش اکثری از اشخاص برای اضافه کردن لینک یا این که لغت ها با اهمیت برای ارتقا درجه بندی صفحه ها استفاده میکنند .
به این ترتیب , یوزرها قدرتمند به یافتن این نوشته مخفی نخواهند بود , البته موتورهای کاوش می توانند آن را بخوانند
بهینه سازی سایت کلاه سیاه چیست؟
۵ - محتوا اسکن شده
محتوای تکراری به سرقت محتوا از دیگر وبسایت ها و بلاگ های شبیه شما اشاره می نماید . امروزه الگوریتم های گوگل به سادگی می توانند نسخه برداری بودن محتوای یک وب سایت را تشخیص دهند و به همین منظور به کارگیری از محتوا های تکراری یکی بدترین روش های سئو سایت کلاه سیاه و سپید به حساب آورده می شود . در صورتیکه محتوای تکراری در سایت شما موجود است , یا این که آن را حذف فرمایید یا این که از URL Canonicalization مطلوب استعمال نمایید .
۶ - روش Article Spinning
یک روش بازنویسی محتوا تنها برای فریب دادن موتور های کاوش است . میدانیم که آپ تو دیت نگه داشتن محتوا وب سایت یکی عامل ها دوچندان تاثیر گذار در بهینه سازی وب سایت ما خواهد بود . این روش برای فرارو گریز از ساخت محتوا تازه برای وب سایت است و هیچ گونه محتوا تازه برای یوزرها در سایت قرار نمی گیرد . به جای این فعالیت , در شرایطیکه نکته تازه ای را در رابطه مورد خاصی در مقاله خویش یافتید میتوانید آن را در محتوا خویش قرار دهید .
۷ - خرید یا این که تبادل لینک و پیوند
موتور های کاوش لینک ها را تحت عنوان یک ادله درجه بندی دارای اهمیت برای تارنما شما در حیث خواهند گرفت , چون زمانی بیشتر صفحه ها به وب سایت شما لینک دارند احتمال دارد محتوای شما مطلوب خیس بوده است . اما امروزه بیشتر مردمان مبادرت به خرید و تبادل بک لینک و پیوند مینمایند برای اینکه بتوانند پیوند های بیشتری را کسب نمایند و فراموش مینمایند کهاین لینک و پیوند ها بایستی ارگانیک باشند .
در شرایطی که منشاء لینک ها مرتبط با وب سایت شما نباشد , میتواند تاثیر منفی بر SEO وبسایت شما داشته باشد . به چنگ آوردن این گونه بک لینک و پیوند ها عمل سختی نیست ولی بهتر است بدانید کهاین عمل صرفا برای تارنما شما زیان آور خواهد بود . بدین ترتیب , هرگز از این روش برای اخذ بک لینک و پیوند به کار گیری نکنید!
۸ - روش Google Bombing
این روش یک کدام از از طریق هایی است که به وسیله بعضا متخصصان بهینه سازی وب سایت صورت گرفته تا به واسطه آن درجه وب سایت های حریف کاهش یابد . این عمل غالبا با تولید کمپین های رسانه ای متفاوت و ساخت صفحه های منفی برای وبسایت های رقبا استعمال انجام می شود . اگرچه این کار قادر است موءثر باشد ولی در بیشتر موردها موتور های کاوش این مورد ها را کشف خواهند کرد .
۹ - وبسایت های آینه
وبسایت های آینه برای نمایش دادن محتوای سایت توسط سایت جدیدی برای ارتقا سکو به کار گیری می گردند . این داستان می تواند یکی از سایر روش های ساخت محتوا تکراری از تارنما شما یا این که بقیه منابع باشد .
گوگل چهطور متوجه الکی میشود ؟
اکثری از روشهای الکی که میان سایتهای مختلف مشترک هستند , در گذشت زمان به الگوریتمهای ماشینی گوگل بیشتر می گردند و به صورت خودکار شناسایی می گردند . بعضا از موارد جز با بررسی انسانی قابل شناسایی نیست و به همین دلیل گوگل از یوزرها خویش می خواهد که سایتهای متقلب را گزارش نمایند .
همینطور گوگل با به کار گیری از کارمندان خویش , نتایج فهرست شده را بررسی مینماید . به عنوان مثال به دو کارمند گفته میشود که یک عبارت را کاوش نمایند . به هر کارمند بر اساس الگوریتمهای مختلف , نتیجه ها متفاوتی نشان داده می شود . این دو کارمند کیفیت نتیجه ها را بررسی و امتیازدهی مینمایند . الگوریتمهایی که بتوانند نتیجه ها بهتری ارائه نمایند , در زمان زمان و به صورت همیشگی جایگزین الگوریتمهای قبل میگردند .
در آخرین فناوری که گوگل به عمل میگیرد , تجمیع عملکرد و خلق یوزرها در هنگامی که از مرورگر گوگل کروم به کار گیری میکنند , به سرورهای گوگل ارسال میگردند . این داده ها کمک مینمایند گوگل خوب تر بتواند مطالب بیکیفیت و سایتهای متقلب را شناسایی نماید .
تعداد بازدید : 0